Ciesz się zdrowiem każdego dnia

GOKO - naturalnie, na co dzień

Na czym polega prawidłowe wypróżnianie?

Nowoczesny sedes jest wygodny, ale jego wadą jest przyjmowana na nim pozycja ciała. Siedząc, nasza okrężnica jest zakrzywiona i  zablokowana dlatego, żeby w trakcie codziennych czynności nie przydarzyła Ci się przykra sytuacja.

Przyjmowanie pozycji siedzącej podczas wypróżniania powoduje wiele trudności i problemów, których nie zawsze jesteśmy świadomi. Problemem są długie pobyty w toalecie, nieregularne wypróżnienie oraz mimo użytego wysiłku niewielkie szanse na pełne wypróżnienie.

Istnieje proste i łatwe rozwiązanie, które może być pomocne i warte rozważenia. Przyjęcie pozycji „kucznej” (kąt 35º między tułowiem a udami),  pozwala na rozluźnienie mięśnia oplatającego okrężnicę oraz wyprostowanie jej tak, aby złogi pokarmowe swobodnie mogły opadać w dół, wykorzystując przy tym siłę grawitacji.

WPŁYW „POZYCJI 35º” NA ZDROWIE

Jeśli jesteś sceptycznie nastawiony do pozycji „w kucki”, to pomyśl jak pozytywny wpływ może ona mieć na Twoje ciało oraz jakich chorób i dolegliwości możesz uniknąć. Poniżej podpowiadamy o kilku z nich:

Zaparcia

Wyprostowana i rozluźniona okrężnica w naturalny sposób pomaga opróżnić jelito. Zmniejsza natężenie użycia tłoczni mięśni brzucha. Zmiana pozycji na prawidłową stymuluje regularne wypróżnienia, poprawiając naturalną pracę jelit i zmniejszając prawdopodobieństwo przewlekłych zaparć.

Hemoroidy

Przyjęcie prawidłowej pozycji na sedesie zmniejsza parcie na naczynia krwionośne odbytu oraz napięcie mięśni zwieraczy. Mniejsza siła parcia podczas wypróżniania, w znaczny sposób zmniejsza ryzyko zachorowania na hemoroidy w podeszłym wieku.

Zespół jelita drażliwego (IBS)

Brak skutecznej metody leczenia tej choroby, powoduje możliwość skupienia się jedynie na łagodzeniu jej objawów. Przyjęcie pozycji ”w kucki” może wpływać pozytywnie na złagodzenie takich objawów jak: zaparcia, ból brzucha, skurcze jelit, wzdęcia i gazy,  biegunka, uczucie braku wypróżnienia do końca. Stres nasila objawy, a niemożność wypróżnienia wzmaga ten stres i koło się zamyka. Pobyt w toalecie nie musi dostarczać dodatkowych zmartwień, wystarczy odpowiednio usiąść na sedesie.

Choroby jelita grubego

Regularne wypróżnianie i oczyszczanie jelita ze złogów pokarmowych, których zawartością są wszelkiego rodzaju bakterie, może ustrzec nas od wielu chorób zarówno samego jelita grubego, jak i innych dolegliwości.

Szczelina odbytu

Regularne wypróżnianie ogranicza powstawanie twardych złogów pokarmowych. Unikniemy w ten sposób nadmiernego rozciągania ścian jelita, na których dochodzi do krwawych pęknięć.

Uśmiechnięta kobieta pracująca przy komputerze
Intensywny tryb życia i stres wpływają na pracę Twojego układu trawiennego

Chcesz pozbyć się zaparć i odzyskać kontrolę nad swoim życiem?

Kobieta w ciąży z córką
Dla mamy kupa dziecka jest oznaką jego zdrowia i dobrego odżywiania

Radzimy: mamo zadbaj też o swoje zdrowie.

Para uśmiechniętych osób obejmujących się
Praca nad swoim ciałem to odpowiednio zbilansowana dieta i regularny trening

Ważne jest też zadbanie o prawidłową pracę jelit poprzez regularne wypróżnianie.

Najnowsze artykuły

15 marca 2019

Bezpieczny sposób na zaparcia w ciąży

Zaparcia u kobiet w ciąży wymagają szczególnego podejścia. Przyszłe mamy poszukują rozwiązań skutecznych i jednocześnie bezpiecznych dla dziecka. Mamy dla ciebie kilka sprawdzonych sposobów na problemy z wypróżnianiem. Zapraszamy do lektury.

CZYTAJ
11 marca 2019

W jaki sposób intensywny i stresujący tryb życia wpływa na funkcjonowanie naszych jelit?

Kilka lat intensywnego trybu życia, zawodowych wyzwań obarczonych dużym stresem a już możemy dostrzec pierwsze objawy problemów gastryczno-jelitowych. Początkowo ignorowane niewielkie symptomy mogą prowadzić do poważniejszych powikłań tj. IBS. Sprawdź czy i Ciebie mogą one dotyczyć.

CZYTAJ